Hoe werkt het reparatieproces?

Service van Coolblue.

Een reparatie binnen de garantietermijn van 2 jaar is kosteloos. Je factuur dient hierbij als garantiebewijs, deze is te vinden in je Coolblue-account of de verzendbevestiging van je bestelling.


Wat als mijn product kapot is?

Is je product binnen 30 dagen defect? Dan ruilen we het om, helpen we bij een reparatie of krijg je je geld terug. Is je product ná 30 dagen defect, dan gaan we ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer een goed werkend product in huis hebt. In alle gevallen vragen we je onderstaande stappen te volgen.

  • Vul het online retourformulier in. Geef bij het aanmelden duidelijk aan wat er mis is met het product. Als je een telefoon, tablet of laptop retourneert, dan bestaat de mogelijkheid dat alle bestanden worden gewist. Vergeet daarom niet een back-up te maken van je bestanden en alle locks van het apparaat te halen. Deze verantwoordelijkheid ligt bij jou. Kleine producten kun je natuurlijk ook afgeven in onze winkels.
  • Vervolgens ontvang je verzendinstructies of laten we je per mail weten welke andere oplossing het beste past bij jouw probleem.

  • Producten zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter hoeft je nooit zelf weg te brengen. Deze producten halen we gratis bij je op of het product wordt bij jou thuis gerepareerd door de fabrikant. Bij een ophaling komen de bezorgers de volgende werkdag je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefonisch op de hoogte gesteld. Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefonisch.
  • In sommige gevallen vragen we de fabrikant om direct contact op te nemen met je. De fabrikant kan het probleem in veel gevallen sneller oplossen dan wij.

  • Wat mag ik van Coolblue verwachten?

    Dat hangt af van het type reparatie. Of het product komt terug naar Coolblue of het product wordt bij jou thuis gerepareerd en/of verloopt via de fabrikant.

    Het product komt terug naar Coolblue

    Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail. Dit kan tot 5 dagen duren. Vervolgens gaan we aan de slag met jouw defecte product. Na reparatie wordt het product weer bij je bezorgd op hetzelfde adres als bij de bestelling. Je ontvangt een mail met een werkbon waarin wordt uitgelegd wat de reparateur heeft gedaan om de schade te verhelpen.

    Het defect valt binnen garantie

  • Wij sturen het defecte product door naar de leverancier of schakelen een geautoriseerde reparateur in van de leverancier (afhankelijk van product). De leverancier doet onderzoek naar het defecte product en gaat het product vervolgens repareren.
  • In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken weer een goed werkend product in huis. Mocht dit langer duren, dan laten we dat weten. Als het product niet gerepareerd kan worden, dan ruilen we het product om voor een nieuw product. Als het product niet meer op voorraad is, bieden we je shoptegoed aan ter waarde van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Zo kun je zelf weer een ander product uitzoeken in onze webshop.
  • Het defect valt buiten garantie

  • Wij sturen het defecte product door naar de leverancier of schakelen een geautoriseerde reparateur in van de leverancier (bij grote producten). De leverancier doet onderzoek naar de schade. Hier wordt standaard € 39,95 onderzoekskosten voor in rekening gebracht. Deze onderzoekskosten hoef je alleen te betalen als je het product langer dan 6 maanden geleden hebt ontvangen en niet akkoord gaat met de prijsopgave voor de reparatie. We zetten de reparatie pas in gang als je akkoord gaat met de prijsopgave.
  • Uit het onderzoek naar de schade, volgt een prijsopgave voor de reparatie. Je hebt nu 3 keuzes:
    • Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt gerepareerd. In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken na akkoord op de prijsopgave, het gerepareerde product weer in huis. Mocht de reparatie langer duren, dan laten we dat weten via de mail. Binnen 3 weken komen we gegarandeerd met een oplossing.
    • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave maar wilt het product wel terug. Je betaalt € 39,95 onderzoekskosten en je ontvangt het product retour.
    • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product niet meer terug. Je betaalt geen onderzoekskosten en het product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

    Het product wordt bij jou thuis gerepareerd en/of verloopt via de fabrikant

    Zodra we jouw melding hebben ontvangen, vragen wij de fabrikant om binnen 24 uur contact met je op te nemen. Je ontvangt hiervan een bevestiging per mail. Ook in dit geval kunnen er reparatiekosten (zoals hierboven genoemd) in rekening worden gebracht als de schade niet binnen de garantie valt.

    Is je product na de reparatie nog steeds kapot? Dat vinden we vervelend. Sorry daarvoor. Helaas zit er in dit geval niets anders op dan het retourproces nogmaals te doorlopen. Op een reparatie bieden we je altijd minimaal 3 maanden garantie.


    Defect aanmelden
  • Contactopties Bekijk openingstijden

    Eerder bekeken door jou